Vols participar? Si eres alumne de primer de Batxillerat, pots.

Alumnes del nostre centre han estat seleccionats cada any per tal de participar en l'experiència que t'ofereix la Fundación San Patricio: MODEL PARLAMENT EUROPEU (MEP). Tens la possibilitat de poder donar la teua opinió sobre temes d'actualitat i formar part d'intensos debats en el Parlament amb altres joves que, com tu, provenen de centres educatius de diverses comunitats autònomes.

El programa consta de tres tipus de sessions on pots sentir-te com un parlamentari més (en realitat ho pots fer molt millor del que ho fa la majoria dels nostres parlamentaris). Si el teu treball és seleccionat, podràs participar en la primera sessió, l'autonòmica. Aquesta se celebra a València i durant tres dies treballaràs amb els teus companys de comissió sobre el tema que has escollit previament. El darrer dia aniràs al Parlament Autonòmic Valencià per celebrar una sessió parlamentària autèntica. En aquesta sessió, i en les reunions anteriors, participen alumnes de la nostra comunitat, de les Balears, Catalunya i Murcia. Ací pot ser seleccionat per tal de participar en la Sessió Nacional que se celebra a Madrid i, en darrer lloc, pots arribar a la sessió d'àmbit internacional que cada any se celebra en una ciutat europea distinta.

Si t'interessa, només has de realitzar un treball escrit de 4 a 6 folis sobre un d'aquestos 4 temes (per cert, el treball ha de ser en castellà):
"Comisión de Cultura y Educación: “Redes sociales y privacidad”
¿Se debe exigir más a las compañías propietarias de estas redes para la protección de la privacidad de los menores?
¿Cómo se puede proteger a los menores del mal uso de las redes sociales?
Comisión de Pesca: "¿Cómo evitar la sobreexplotaciónde los recursos pesqueros?"
¿Qué cambios debe abordar la Política Pesquera Común para garantizar la sostenibilidad de las poblaciones y los ecosistemas marinos?
¿Cómo se debe reestructurar este sector económico para evitar su desaparición?
Comisión de Industria, Investigación y Energía: "La energía nuclear"
¿Se deben cerrar las centrales nucleares o prolongar su vida mientras se buscan energías alternativas?, ¿se deben construir más centrales?
¿Sería posible económicamente prescindir de la energía nuclear?
Comisión de Asuntos Exteriores: "Política Exterior Común de la Unión Europea a favor de los Derechos Humanos"
¿Debe la UE hablar con una voz común frente a las violaciones de los Derechos Humanos fuera de sus fronteras?
¿Cómo podría Europa intervenir en caso de que un régimen autoritario ataque a su propia población?"

Per a més informació: Teresa Mª Recatalá (Departament de Geografia i Història)
En aquesta web trobaràs guies per tal de fer el treball i tota la informació del programa: MEP